Julsystern...

Du sa ”vad är ens egen familj mot någon annans”. Det sved. Du är de giftiga ordens mästarinna och du strör dem omkring dig med giftiga tänder när något gnager i dig.

Att din man valt att fira julen någon annanstans, utan dig och ert kommande barn, gör ont – det förstår jag. I allra högsta grad. Och om det hjälper att spruta gift på mig, så var så god.

Hade hoppats att du skulle komma hit. Du sa att du ville, och de gamla gör det. Men jag förstår nu att du inte vill på grund av giftet. Och det är kanske lika bra, dessvärre.

Tycker om dig, men om jularna blir du lite snurrig. Hoppas det går över med åren och att din man ser och förstår vad han måste göra. Han har alla förutsättningar.

Nu tänker jag inte mer på dig och dina ord – ha det gott! 

(En vacker dag kanske du till och med får läsa min blogg ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0