Ett annat slags

Det har blivit annorlunda sedan vi kom hit. Här finns mer att göra. Fler kommer hit. Orden har i princip slutat växlas på det skrivna viset.


Mycket svagt men ändå. Jag saknar något. Det är inte lägenheten trots att jag trivdes som jag aldrig tidigare gjort. Har inte tänkt på den en sekund. Inte en enda gång har jag ens varit på väg dit i mitt sinne.


Nej, det har med orden att göra. Och den där tiden - den som inte innehöll något. Men som ändå var så full av mening.


Jag tror det finns några fallgropar här på gården. Vi kommer sannolikt att vara i närheten av dess kanter när vi tar marken i besittning. Passa sig för måstena, de uteblivna reflektionerna och vårdandet av den friktionsfria ytan.


Men vi kan. Med eller utan omvägar.




Kommentarer
Postat av: Elinor

Ha en bra kväll.

2009-06-05 @ 22:38:29
URL: http://santippa.blogg.se/
Postat av: elity.blogg.se

:) fin blogg<3

elity.blogg.se

2009-06-05 @ 22:39:29
URL: http://elity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0