Energi

Där finns en Energi. En som fått sitt utlopp i närheten alltsedan jag träffade Henne. Och som dessförinnan gödde kreativiteten, karriären och arrangerade äventyren.


Men har den stockat sig lite. Närheten färdas i ett smalare rör. Annat som gnager, tror jag. Kan vara närheten som begränsar densamma. Eller en naturlig progression.


Kanske är det min egen baksmälla. Mycket, mycket har ändrats. Jag har älskat varje förändring och lever som i en dröm. Men kanske förändring ändå tar sitt - oavsett?


Jag ser mycket trötthet invid och finner orsaker i pusslet och dess periferi. Och så pillren. Tror jag förstår - delvis. Tror jag. Frågar och får några svar. Iakttar. Lär.


Men det som håller mig vaken inatt är den där frågan. Var ska Energin ta vägen? Den kväver om den inte används.


Min vana säger - jobba. Det gjorde jag alltid, alltid tidigare. Men vågar inte det nu. Inte så. Och säkerhetsmarginalen ska vara god. Mycket god. Jag är en missbrukare i fråga om jobb.


Äventyr som de jag tidigare låtit ta enorma mängder Energi är inte att tänka på. Finns varken längtan, motiv eller lust. Och det dubbla skulle jag aldrig klara av att ikläda mig igen.


Händerna och kroppen vill jobba. Ute. Fysiskt. Det hjälper lite, lite, men inte som tidigare. För det går så vansinnigt lätt nu. Kan inte alls förklara det. Det bara flyter.


För så är det - överlag. Allt bara fungerar. Jag är van att behöva ta i och hålla spjärn mot saker. Behövs inte nu. Kanske är det därför den där Energin gäckar mig så.


Det får väl surra några veckor till. Och kanske försöka med det jag tills för ett knappt år aldrig riktigt provat på. Bara flyta.


Hennes inre doft finns på mina fingrar. Jag andas in genom dem och njuter. Kittlas. Den stund som var för några timmar sedan - overklig. Extatisk. Sinnet njuter.


Och som jag älskar Henne. Den obeskrivligt fria känslan av att få dela livet med Henne och Den Lille. Fri just för att jag är jag och inte spelar. Energin inkluderad, på gott och ont.


Ett litet dammkorn som ska få flyta bort.


Ska prova att sova på saken.


Kommentarer
Postat av: Denniz Ganevik

Läs allt om en kille som är heterosexuell, men som ändå sminkar sig.

2009-05-23 @ 02:24:31
URL: http://dennizganevik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0