Engagerande fotbollsskola

Han har sjungit något opassande på dagis. Hans Pappas Y har fått honom att sluta med nappen. Konfiskerat lördagsgodiset och slängt honom i säng för att de inte haft koll. Och så ska han sluta skämta om fisar och rapar.


Hos oss har han ett helt annat slags liv. Gladare, friare. Med obegränsat mycket fantasi.


Jag vet inte riktigt. Men jag anar. Och begriper lite till.


Om man hämmar alla människor blir de likadana. Lätthanterliga. Praktiska.


Det krävs mod och uthållighet för att skapa individer. Fantasi och gränslös kärlek. Så är det bara.


Men jag sa inget. Tvärtom då möjligen. Svärmor sa mer. Jag var tyst. Hummade. Vet inte om denna konflikt är till för mig. Men inom mig kokar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0